Svar på kommentar!

Underbara underbara Michaela! Jag kan inte låta bli att dra på flinet åt din kommentar. Den beskriver hur jag ska rulla fram på mina inlines på Stockholms gator. Hur modig jag är för att jag vågar mig på att ta risken att drutta in i ett skyltfönster eller en uteservering. Jag älskar bilden av att jag bor på Stureplan, mitt i smeten. Att jag drar på mig mina inlines till kläder som är så trendiga att de inte ens hunnit bli moderna ännu.
.
Men jag måste tyvärr spräcka den bubblan. Där jag bor har vi vanliga gator, det finns träd och om jag vill se ett får skulle det nog inte vara helt omöjligt. 18 minuter från centralen är en evighet för en riktig Stockholmare, det är rena rama landet. Vi inbitna lantisar måste ha en snedvriden världuppfattning, men den grundar sig troligtvis i att vi fått vänta i en halvtimme på bussen under större delen av våra liv. Katastrof. Förmodligen är det också därför jag vågar mig ut på hjul, har ett par skruvar lösa efter att ha andats ren luft sedan 1990. Men jag tackar för omtanken, du måste vara en toppentjej för du gjorde min kväll!
Inte riktigt det här jag ser från mitt sovrumsfönster!

Kommentarer
Postat av: Michaela

hahaha ;)

Oki, då förstår jag lite mer att du vågar dig på en inlines-åktur!



Och jag kan inte låta bli att garva åt ditt sätt att alltid slå huvudet på spiken och även uttrycka det i text :)

Du har helt rätt! jag har nog en liiten snevriden världsuppfattning...

jag som bor 2,5mil utanför uppsala,i skogen, där bussen går 4ggr per dag (tack och lov för körkort!!!!) tänkte mig såklart att du skulle glida fram på typ stureplan eller så..! hihi..vadå, är Stockholm MER än bara Stockholms innerstad?! Nu förvirrar du mig =P



Vadå lantis..JAG?!..nejnejnej..inte alls ;)



Och jag som funderar på att åka till New York i vår, kanske ska börja med Göteborg eller Stockholm. Så det inte blir en chock lixom ;)

2010-10-09 @ 11:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0