Tlött

Det blev ingen pråper nattsömn. Först låg jag och tänkte på att jag inte skulle tänka på att jag var tvungen att sova. Sen slumrade jag till, men vaknade av att jag fick för mig att någon gick omkring i lägenheten. Somnade till ett tag igen, innan jag vaknade och var bergsäker på att det var någon som brutit sig in. Med hostan i halsen kunde jag så småning om konstatera att om någon nu hade gjort det skulle jag för det första inte våga gå upp för att säkerställa det, och för det andra än mindre ringa polisen och säga att så kanske var fallet. Det gjorde att jag blundade några minuter till, innan grannen började spola vatten. Va fint tänkte jag, klart att du ska duscha tre på natten. Sedan fick jag ett SMS. Här någonstans började jag spekulera i om människor mystiskt insjuknat i svininfluensan ändå. Det är inte normalt att vara uppe mitt i natten sa jag till mig själv, vaggades fram och tillbaka. Då ringer Mannens alarm. Det betyder att klockan är halv sju, och alla är normala, utom jag. Ska anmäla John Blund till JO, för han jobbar väl på en statlig myndighet? På arbetsförmedlingen? Inte? Hade förklarat en del. Men jag får väl helt enkelt dra täcket över huvudet och stridssova en timme nu då i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0