Allt.

Idag är en sådan dag då jag uppskattar allt jag har. Jag har en man som jag delar det bästa och det sämsta tiderna med. Jag har många vänner som förgyller livet på olika sätt, och jag har några få som ligger lite extra varmt om hjärtat. Jag har min familj, min släkt och jag har en barndom att minnas. Jag äger nyttjanderätten i en bostadsrätt, jag har möbler och valmöjligheter. Jag har en frys och ett kylskåp full med mat och jag kan köpa några extra saker varje månad utan att gå på knäna. Jag kunde betala mitt eget körkort, som jag ansträngde mig och såg till att ta. Dessutom kan jag för närvarande välja att inte jobba, trots att jag får varken studiebidrag eller studielån. Jag har möjligheten att utbilda mig till i stort sett vad jag vill, kom in på min första sökning på juristprogrammet, allt tack vare att jag skaffade mig bra betyg i gymnasiet. Jag har inte fyllt tjugo år ens, och det här är inte bara resultatet av hårt arbete utan av all kärlek jag haft runt mig. Av allt mina nära och kära hela tiden lär mig, och vad livet självt lärt mig. Det är inte alltid medvind, och jag har inte fått saker och ting serverat. Varje dag gör vi alla olika val som påverkar vår livssituation. En del lätta, en del svåra, en del som vi inte ens tänker på att vi gör. Men jag lever i en tillvaro som jag är oerhört tacksam för. Idag är en sådan dag då jag uppskattar allt jag har.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Fint skrivet :)

2010-10-15 @ 09:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0