Min valutvärdering

Jag vill gratulera Fredrik Reinfeldt och Moderaterna till denna framgång, ta vara på detta förtroende tillsammans med Alliansen och för Sverige framåt.
.
Jag vill poängtera
att statistiken säger att Sverigedemokraterna fått 5.7 % av rösterna i riksdagsvalet, något som är i enlighet med demokratin. Men som också är icke önskvärt av resterande 94%, det ger oss alla en bakläxa att fundera över hur vi ska ändra inställningen hos de som inte vill skapa ett Sverige för alla.
.
Jag vill understryka och djupt beklaga mig över att nästan var femte person inte gick och röstade. Alls. Ungefär 20 % av Sveriges befolkning tog inte sitt ansvar, för mig är det underkänt. Den ska skämmas som inte finner att det är tillräckligt viktigt att ta sitt ansvar för den verklighet vi lever i. Omprov.
.
Jag vill gå och lägga mig ikväll och se fram emot en helt normal tv-tablå i 3.5 år framöver (haha). Samtidigt säger jag tack för den valdebatt som förts, att vi i ljuset av yttrandefriheten vänligt men bestämt inte alls behöver vara överens. Om fyra år är det dags igen, då ska vi återigen välja hur Sverige ska styras.
.
Jag vill med tanke på ovanstående till sist uppmana alla att rösta i framtiden. Att inför varje val läsa på och därefter fatta ett beslut, ett beslut där du vet vad du röstar på och vad du röstar bort. Där du inte genom vana eller okunskap lägger den röst demokratin tilldelat dig.
Många röster väljer hur Sverige ska styras. Tog du ditt ansvar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0