ANDRA ADVENT

Andra advent. Magistern skriver på facebook "ja just det, 2:a advent idag, kanske ska tända staken?", med kommentarer som innehåller ordet "sprutvärk", påpekanden om att han har "fyra små ljus hemma redan" och hans fru oerhört tydliga budskap om att det enbart handlar om adventfirande där hemma känner jag att kvällen fick ett bra slut. Med ett gott skratt.

Jobbat hela dagen, för att svida om från blåstället och ankomma till ljuspartyt hemma i Örsan. Jag och min syster var värdinnor och folk handlade glatt så vi fick fina prylar för nästan två tusen och betalade sjuttiofem riksdaler var, helt okej faktiskt. Speciellt med tanke på att jag verkligen är i behov av så många fler ljusstakar hemma, krimskrams över huvud taget finns det alldeles för lite av. Man skulle kunna säga att det var livsviktigt, om man vill. Skämt åsido, trevligt att träffa alla som var där och det var en mysig liten tillställning (trots att alldeles för mycket godis hamnade i min mage) :)

Jag kommer att få hem tre stycken glaslyktor (Se bilden) i olika höjder som man ska ha votivljus i, vilket jag också beställt, bland annat doften päronchampagne som är min personliga favorit!




Kommentarer
Postat av: Magister Pontus

Ja det är ju skönt att kunna glädja människor!!!

2009-12-08 @ 12:01:46
URL: http://4dottrar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0