Spånga nästa!

Lämnade in PM:et i toppen av juridicum två timmar innan deadline. Jag ville inte riskera eventuella missöden på vägen och åkte in tidigt. Men denna dag då jag skulle kunna ha överseende med förseningar, med tanke på (och jag citerar SL) "rådande väderförhållanden", så är tåget i tid. Fantastiskt. Livets ironi och så vidare.  Men jag älskar  i  övrigt att det alltid blir kaos vid första snön, att vi blir lika förvånande varje år när det vita täcket lägger sig över hav och land här uppe i norr.

Kuttrade runt på stan som en snögubbe för att spendera presentkort på Gallerix och köpa lite julklappar. Har blivit lite bättre på att hitta i hufvudstaden nu, tack och lov. Det är med skräckblandad förtjusning jag andas in Stockholms hets och jäkt. Andas ut gjorde jag inte förrän jag satte mig på pendeln till Spånga, där min moster med familj bor. Syrran anslöt och det serverades middag samtidigt som vi umgicks allihopa över ett glas vin. Hemma mitt i natten efter en färd runt halva mellansverige, kollektivtrafiken i mitt hjärta.

Fick en studentkasse (de delar ut den då och då utanför tunnelbanan vid universitetet) och den innehöll förutom Cosmopolitan, saft och lite annat smått och gott, ett nikotinfritt snus. Jag vet inte riktigt vad jag ska med det till, men det kliar ju i fingrarna att stoppa ned ett par i Sebbes dosa. Tråkigt nog luktar de fruktbutik och påsarna är alldeles för ljusa för att det skulle fungera...  :P

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0