today tomorrow...toyota?

Var hemma hos mina föräldrar i Örsan igår. De ska flytta från huset där jag bodde mina första arton år i livet, inte ett dugg sorgligt faktiskt! Jag tycker att det är ett bra beslut, varför ska man lägga tid på ett stort hus med tomt när man inte behöver? När ungarna flyttat ut och man inte gynnas av småortslivet längre? Det tar bara energi, blir en massa onödiga måsten och det är bättre att lägga den tiden på varandra :) Hur som helst så skulle jag ta med mig alla mina saker hem, saker som legat i förrådet och som jag inte tog med när jag flyttade hemifrån. Packa ned arton år i kartonger, där mer än hälften skulle kastas, slutade i fyra-fem lådor med allt från barbiedockor tills porslin. Skönt att vi fick det gjort, och att jag nu bara sparat de som jag vill ha kvar till mig eller till mina framtida barn :) Samlade dessutom ihop en kartong och en kasse med mjukdjur och leksaker som Sebbes syskonbarn ska få när vi ses. Sånt som var i bra skick men som varken jag eller syster kände att vi hade plats att spara! Nu vet jag att de kommer att komma till nytta :)

På kvällen var Ida hos oss. Trevligt! Vi skulle dricka vin och snacka skit. Som vanligt hann jag inte riktigt med i Idas tempo, hon blev jättefull vilket resulterade i att hon däckade lagom till att jag blev smådragen vid elvatiden. Vad som hände mer under kvällen får Ida berätta själv, om hon vill, men man kan säga som så att hon ändrade möblemanget på toaletten för att det inte passade fröken. Hon vaknade här mitt på dagen, söt som få med smink under ögonen och en ansiktsuttryck som ett frågetecken (Inuti hennes huvud pågick stor tankeverksamhet, "vad hände igår egentligen?). Den där flickan, med henne har man aldrig tråkigt. Vi är väldigt olika, men på något sätt går vi fruktansvärt bra ihop! :) (Ni hittar henne på pecadora.blogg.se)

Ikväll blir det bio med syrran :) Vi ska se Luftslottet som sprängdes. Har sett de tidigare två, och nu bara hört positivt om den sista! Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0