Allting har en ände, korven den har två, pannkakan har ingen men är god ändå!

Imorse var Sebbe på Uppsala Tingsrätt angående de olaga hot som vi utsattes för i juni av en då för oss okänd man. Domen blev att svaranden var skyldig och skulle betala skadestånd jämte ränta till oss. Inget drama eller hard feelings, så nu kan vi lägga detta bakom oss - med ett tillskott i kommande årets semesterkassa.

Själv låg jag hemma i sängen halva dagen, för att sedan förflytta mig till soffan. Livet känns enormt oförutsägbart och gastkramande just nu... Men det blir doktorn i morgon, hoppas att h*n kan "avhjälpa felet" utan vidare "dröjsmål", som jag hade beskrivit det om jag hade skrivit tentan i morgon. Känns förjävligt att jag missar den, och allt annat som normalt hade haft avklarat. Som tur är har jag en underbar familj, inte minst Sebbe och pappa, som hjälper till med det praktiska och påminner mig om att sjukdom är inget man kan råda över.

För att avrunda detta högst intressanta inlägg så måste jag ju kommentera gårdagens program Ullared som hade premiär på kanal 5 igår. En kvinna handlar för över elva tusen, motsvarande tre kundvagnar och får ett kvitto på nästan två meter. När hon kommer "hem" säger hon högt för sig själv "var är flaggan jag köpte?", varav karln undrar lite fint vad hon ska med den till och hon svarar något i stil med " Nej, jag vet inte. Jag hade nog tänkt sätta den ungefär här..." *borra ner i gräset* . Haha! Kändes som ett mindre genomtänkt köp men man får väl hoppas att resten av vagnarna var fyllda med mer eftertanke. Men jag vet inte, är det inte så att alla män känner  en viss tveksamhet i vad som verkligen är nödvändigt när frun har handlat? http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article6060493.ab (Nej, jag vet inte hur man fixar det där med länkar snyggare)

Natt och godtack!


Kommentarer
Postat av: Nilsson

kvinna, nu ser du till att bli frisk! så att vi kan ta en hel dags fika i stan och ta igen lite. snacka i timmar, det kan vi och borde göra. punkt.

2009-11-04 @ 11:52:31
URL: http://pecadora.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja, nu får det fan vara nog!! Jag vill fika med dig en hel dag och snacka skit, låter som en helt fantastisk eftermiddagssysselsättning !!! Du behöver ju uppdatera mig lite nu känner jag.

2009-11-04 @ 16:12:08
Postat av: Angelica

Jag tror det var blodsockret hehe, för jag får andra biverkningar som huvudvärk t ex och det har inte försvunnit även fast jag provat olika sorter :/ Borde egentligen inte ta alls, men vad gör man? kram!

2009-11-04 @ 21:51:19
URL: http://angielime.se
Postat av: Elin

Märkligt Angelica! Du får ha en frukt i fickan dygnet runt då ;) Varför borde du inte ta alls?

2009-11-04 @ 22:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0