JOBBA JOBBA JO-OBBA

Det verkar som att alla ville handla idag, jag sprang runt som en illbatting och försökte få ordning i chark och mejeri. Men det är bra att det går bra, att det är snurr på verksamheten, för annars skulle jag ju inte ha ett jobb. Det är kul när det är lite stressigt också, men samtidigt vill man inte lämna saker och ting halvdant gjorda. Hann åtminstone det viktigaste innan jag gick hem, eller ja, stannade kvar en kvart extra.
.
Fick ett nytt schema idag, med dundertider! Ska stå mycket i kundtjänst, kommer att jobba mer och det var enbart en tid som jag måste byta bort för att det ligger en tenta den dagen. Perfekt! Sebbe kommer inte se röken av mig förrän i juli någongång, haha, först skola och jobb nu så det heter duga - sen jobb och körkort. Men det ska vara full rulle, då mår man som bäst.
.
Måste nog ringa CSN och fråga hur jag ska göra med lån & bidrag. Har inte använt ett öre av de pengar jag fått sen i augusti, och jag börjar bli lite nervös att jag kommer att tjäna för mycket denna termin för att ha lån och bidrag för heltidsstudier. Någon som vet hur mycket man får tjäna på vårterminen? Och vad som händer om man tjänar för mycket? Behöver jag betala mer än de jag har lånat (som en ränta typ) eller räcker det med att jag nävar över den orörda summan som det blivit totalt? Blir man återbetalningsskyldig på bidraget också? (det har jag använt). Deras hemsida är ju urusel...
Update: Hittade just på CSN:s hemsida att man får tjäna något på 55 000 eftersom vårterminen börjar vecka 3 på juridicum, och det borde jag klara. Skönt, slapp man oroa sig för det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0