KÖRA BIL

Hur många saker skulle inte bli lättare om du bara hade ett körkort? Handla, åka och hälsa på folk som bor i fjärran och jag skulle kunna köra alla de gånger jag inte dricker och karln vill ta en öl. Tänk att något, som kompletta idioter och mindre dumma klarar av varje dag ska vara så himla svårt att ta tag i! Jag har redan gjort mer än halva utbildningen, dessutom kört halkan och snart även riskettan. Men har ett par punkter kvar på körskolan, känns ändå som att det är hur långt som helst kvar. Som att jag aldrig kommer att bli klar...
Men jag hade körlektion imorse, för första gången på ett och ett halvt år. Det var kul att komma igång igen! Har ju kört väldigt många mil hemma, men det är ju detaljerna som är nyckeln. Men nu ska bestämma mig för om jag vill köra upp genom körskolan eller om jag ska göra det privat. Kör jag upp via skolan kommer körläraren att grundligt gå igenom alla moment och inte släppa vidare mig förrän han anser att jag är färdig, samt att jag måste göra datorprov som ska vara klara en viss tid innan man kan boka uppkörning (detta alternativ kostar givetvis massor med pengar). Kör jag upp privat får jag plugga själv, och körläraren ger mig en mer överskådlig kunskap som jag sedan ska öva på hemma för att bli fullfjädrad. När jag känner mig redo  bokar jag själv teori- och körprov. Har hört att de som har uppkörningen är tuffare om man kör privat, är det någon mer som hört det? Vad tycker ni? Jag har inte speciellt mycket tid till övers, och jag köper hellre roligare saker för mina pengar. Finns dessutom stora möjligheter att köra med min pappa för han jobbar här i Enköping där jag bor.

Kommentarer
Postat av: Lisa

jaa vem tycker inte det?! den måste skaffa glasögon isf ^^

2010-04-15 @ 20:40:39
URL: http://jinandjang.blogg.se/
Postat av: sophie

svar på ditt mms: Nu är du ute på rätt spår! :)

2010-04-17 @ 10:20:14
URL: http://sophiehs.blogg.se/
Postat av: Diana - Nybliven mamma ♥

Har gått halvvägs ungefr, hur långt har du gått?? =) KRAM

2010-04-17 @ 14:44:28
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: Malin

Det är lika jobbigt med privat som med körskolan, de e lika tuffa. Allt beror på var du kör upp och med vilken körlärare. Det kommer säkert gå asbra för dig vilket du än väljer :)

2010-04-19 @ 07:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0