Tappade greppet

Då har man fikat med pappsen. Han är min idol. Om jag blir hälften så bra som min pappa är jag stolt! Bara för att han är så bra köpte jag två skjortor på Dressman till honom, man ska ha uppskattning när man är värd det tycker jag.
.
Sen har jag varit på banken, fonden från Nordea är flyttad. Tog tre minuter, och det var gratis. Nu har jag alla konton och fonder hos Handelsbanken. Den bästa banken i Sverige, utan tvekan. Jag har även handlat present till min lilla kusin Gustaf, han fyller tretton och är inte så liten längre men i alla fall. En störtskön skjorta, verkligen klarblå. Och sen två par kalsoner, svintuffa. Vad Sebbe ska få tänker jag inte avslöja, men det har jag också köpt. Vet inte om han smyger in här ibland, så det är bäst att tiga. Det hände dock en sak när jag kommit hem. På sista steget i trapphuset, mindre än en meter från vår dörr tappar jag hans påse. PANG! En sak trillar ned mellan springerna och flyger hela vägen ned på bottenvåningen. Resten av påsen ekar det KRAAASCH om. Jag spottar och svär över min klantighet, och tänker att det är ute med mig. Det hade nästan varit roligare att vikt båtar av pengarna och slänga dem i sjön. Men bara nästan. Och vad ska jag göra nu? Han fyller ju år imorgon och måste ju få presenter! Som tur var hade bara en sak gått sönder, givetvis den dyraste. Med tanke på omständigheterna cyklade jag inte ner och köpte en ny, utan stannade inne och tänkte att det var nog bäst för alla. Torkade av allting, och slog in paketet. Det blir nog bra ändå, han får den där som gick sönder när vi går på stan sen och det var ju en sex saker förutom den. Bara knyta fingrarna och hoppas att han blir glad :)
.
Måste jag ju inflika med lite roliga saker från igår, humorn är på topp!
Vet ni hur man kan konstatera att man är för dåligt tränad?
Jo, man cyklar om en tant i 75-årsåldern med en viss stolthet - kom igen, cyklade ju i alla fall ikapp någon! (Ja, det hände mig på vägen hem från tåget).
.
Sebbe sa även en rolig sak igår.
Vet ni varför tjejer aldrig fiser?
För att de aldrig har munnen stängd så länge att de hinner bygga upp ett tryck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0