Ett in i helvete långt inlägg, helt enkelt.

Veckorna går fort, och helgerna ännu fortare...
I fredags var det en lång dag. Gick upp halv sex, åkte in och skrev min tenta (omtentan) som gick fullkomligt åt skogen. Jag blev väldigt besviken, svårighetsgraden var uppskruvad något enormt. Var flera stycken som lämnade in blankt och gick efter en halvtimme, men jag kände att jag lika bra kunde lämna in det lilla kluddet jag lyckades sno ihop under de tre timmar tentatiden var. Hade inget att förlora. Riktigt tungt var det, ännu en grej i baken. Med svansen mellan benen kom jag in på föreläsning nr 2 om konkurrens inom EU (första var när jag skrev tenta), och den var inte vad man hade varken lust eller ork till en fredag eftermiddag. Härdade ut för att sedan somna som en stock på tåget hem, vaknade när de ropade ut att Enköping var nästa stopp och cyklade som vinden hem. Hemma väntade mamma och pappa som var här för att de skulle hämta Tova, Sebbe hade varit hundvakt åt henne hela dagen. Så när de skulle åka tog de med mig och skjutsade mig till jobbet. Jobbade till 22.15.
.
Trött som en gnu kom jag hem till ett jävla kaos. Sebbe skulle dammsuga, torka soffbordet och ta bort sina kläder men det hade han skitit i. Jag orkar inte skrika och gapa, men visst är det irriterande. Jag både jobbar och pluggar, han är arbetslös och pluggar någon timme i veckan på komvux. Är det vettigt att jag ska behöva städa, plocka undan, planera mat och när/vad som ska handlas? Är det för mycket begärt att få lite hjälp? Det som stör mig mest är att det alltid finns undanflykter eller ursäkter, det är ju inte för min skull alla de här sakerna ska göras egentligen. Det ska bara se snyggt ut hemma, för att det ska vara trevligt att bo här, och vi bor ju båda här. Jag är dessutom allergisk mot damm och kvalster, vilket gör att det måste städas. Och han om någon borde ju vilja mitt bästa. Jag vill inte tjata, det är så himla tråkigt...
.
Vore skönt att få känna sig uppskattad, det gör jag om någon anstränger sig för att göra vardagen lättare och trevligare. Det krävs inte mycket, men det krävs att man lyfter ett finger.
.
Annars har vi varit på fest med tema White trash hos Johanna som fyller tjugo år idag, grattis! Det var riktigt trevligt, och vi snubblade innanför dörren hemma vid fyrasnåret. Jag gick upp mitt på dagen, pappa hämtade mig efter att ha slängt en massa saker på tippen. Vi åkte till farmor som ligger på sjukhus i Norrtälje, jag körde fram och tillbaka. Farmor var piggare nu, skämtade och kunde gå med rullatorn. Skönt att se :)
.
Nu ikväll har jag städat badrummet, en befrielse att gå lös med citek. Hatar när det är skitigt, det stör mig något så fruktansvärt. Men nu är det rent! Och lika så hallen. Ska göra ett ryck imorgon också, föreläsningarna är inställda vilket gör jag slipper åka till Stockholm. Kanske hinner jag springa ned och tvätta några maskiner?
.
Har målat en skiss till, Sophie var inte riktigt nöjd med den förra heller. Men nu var jag tydligen på rätt spår, vet dock inte om det betydde att hon ville ha den eller om det blir till att försöka göra en till. Svårt att veta vad hon är ute efter, känner att jag börjar få lite slut på ideér!

Kommentarer
Postat av: sophie, nowalies mamma :)

den är jätte fin! vi vill ha den:)

2010-04-20 @ 14:15:11
URL: http://sophiehs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0