Är det konstigt?

Det är inte konstigt att jag har förutfattade meningar om folk. När man bor här får man det, och de man redan hade med sig är mer än väl bekräftade. Cykel nummer 2 är nu förbrukad. Och det retar gallfeber på mig att någon människa tycker att den inte ska behöva köpa en egen cykel, eller egna reservdelar, som alla andra. Varför känner den personen att den har rätt att ta mina saker? Det går inte att skylla det på orättvisor i samhället. Det är sunt förnuft som talar om för oss att vi inte får använda eller ta saker som inte tillhör oss själva utan att fråga. Tänk efter själv hur dåligt samvete du hade när du var liten och nallade i godisskålen utan lov, du skämdes så att du grät ut till mamma och pappa hur ledsen du var. Och det är inte en tillfällighet att 90 % av alla cyklar i området på något sätt är vandaliserade, men att cyklarna på andra områden förblir hela. Man ska ta allt man förmår. Det kanske härstammar från historien, att vissa grupper varit utsatta och har varit tvungna att ha denna mentalitet för att överleva. Men att kalla dessa missförstådda, är helt fel. Det förstår lika bra som vem som helst, och det är där jag inte ser skillnad på folk och folk. Jag förväntar mig att alla människor har ett sunt förnuft, och ständigt strävar efter att göra rätt för sig oavsett vad man kommer ifrån.* I övrigt får jag nytta av en av de få franska fraser jag lärde mig i gymnasiet, ma velo est cassé, och med det får vi väl ta oss skrattande (för det var säkert brutalt fel, haha) även ur dessa tråkigheter :)
.
.
*Jag har inte för syfte att dra någon kam över hela jordens befolkning. Jag är enbart upprörd för att jag tycker att man kan förvänta sig mer av sina medmänniskor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0