Give me more

Jag har nyss läst en avhandling om LCHF av Michaela som hon underbart klockrent damp ner i kommentarsfältet. Vet nu därför hur en normalviktig men riktig (vad jag förstod) sockerjunkie gått på avvärjning genom LCHF!
.
Mitt mål med att testa LCHF skulle dels vara att vänja av mig med allt detta socker jag stoppar i mig (kom på mig själv skriva "man stoppar i sig", men det är ju inte man det är ju jag - jäklarns). Dels gå ner i vikt (eftersom jag lagt på mig 10 kg och det stör mig varje dag. Dvs dags att göra något åt det). Men också få en mathållning som håller sig till måltider. Du äter när du är hungrig, och du blir mätt, istället för att sällan bli hungrig och konstant vara sugen.
.
Motion måste såklart vara en del i planen, och fungera med maten. Men med LCHF (vad jag förstår) så får du efter att du vant dig energi som håller, till skillnad från när du äter kolhydrater, och dessutom ökar du fettförbränningen.
.
Mina frågor nu är: Hur förbereder man sig? Man storhandlar och ser till att maten man får äta finns hemma och gör en frenetisk lista med hur maten ska se ut i början för att få det förutsägbart och enkelt? Man ser till att inte tajma första dagarna med LCHF med PMS så att sambon låter bli att hoppa från balkongen på grund av överhettning av ens humör? Vad gör man om man blir så sugen att man håller på att gräva sin egen grav? Hur är det med fruktintag?
.
Har läst på en hel del. Men måste googla in recept, komma på exakt vad man får och inte får äta. Jag menar jag förstår ju grundprincipen - fett istället för socker/kolhydrater!
.
Tack Michaela! Du är helskön! En vacker dag måste jag nog bjuda dig på en kopp kaffe så jag får veta vem du är på riktigt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0