Sakta vi går genom stan

Det drar ut på tiden. Ordföranden från bostadsrättsföreningen ringde idag, och papperna skulle skickas till ett annat ställe. Säljaren måste därför skicka dem igen. Och sen ska de (som ska ha papperna) i sin tur skicka papper till föreningen, som i sin tur ska godkänna oss som medlemmar. Vi vet alltså inte när vi får flytta in, men vi vet att vi måste vara ute härifrån för att den nionde måste vi lämna över nycklarna. Spännande tänker ni, hur har ni tänkt? Tur i oturen kommer vi att få flytta dit våra saker, för de måste ju stå någonstans. Jag och Sebbe får bo där det finns plats, hos familjen, så jag känner mig inte direkt stressad över det eftersom vi knappast får stå på trottoarkanten. Men jag vill ju flytta nu! Jag vill att allt ska bli klart, att det finns på papper och att man slipper oroa sig att något ska dyka upp i sista sekunden. Men när allt är klart är vi en erfarenhet rikare, och det tackar jag för eftersom vi nu lärt oss ett och annat. I en hyresrätt packar man bara in sig, och när något blir knas lyfter man luren och säger "fixa". Man har inget ansvar, mer än att sköta sig såklart, samtidigt har man inte rätt till någonting heller. Jag kommer vara stolt att kunna säga att jag äger ett medlemskap och har nyttjanderätt till en del av en fastighet! Jag tror att det kan öppna många dörrar i framtiden, och är oerhört tacksam att jag får möjligheten att göra det här. För gudarna ska veta att som nittonåring är det ingenting man klarar själv, speciellt inte när man studerar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0