hard work work

Mitt sommarschema på jobbet har anlänt! Ska jobba en del, men jag har satt upp mig som tillgänglig för ännu mer så jag hoppas det rullar in fler tider. Vi har inte råd med semester, så det är lika bra att försöka tjäna in lite extra kosing när man ändå inte har skolan att tänka på. Den 30 juli har jag mitt sista jobbpass i Enköping, en rolig och lärorik men kort tid blev det här på coopen. Nu håller jag alla tummar jag har för att jag har lite flyt och får jobb direkt inne i stan. Det skulle underlätta.
.
Flytten blir i augusti, ska börja styra upp detaljerna nu. Sebbe jobbar i veckorna. Jag har några resttentor att plugga till och skriva i slutet på den månaden. Eftersom det ska renoveras behöver vi hjälp av framför allt pappa, så det är mycket som ska klaffa och tas hänsyn till. Hade gärna åkt på semester till Turkiet eller Egypten i år, men det är till att inse att det går inte ihop sig. Och vi var trots allt i San Diego förra året, hallå jag är student och min sambo var arbetslös i 8 månader, kan inte ha råd med allt. Men ingen är gladare än jag att vi flyttar, att det kostar och att det blir saker att göra kvittar. Man får tänka på vad det kommer att föra med sig. Spara ihop pengar till att ligga på playan blir en prioritet så fort den ekonomiska biten är mer stabil :)
.
En fråga jag har att ta ställning till är körkortet. Borde helt klart ta det, helst igår. Men det kostar ju också en massa pengar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0