Nationaldagen

Idag är självaste nationaldagen, vi har ingen flagga att hissa men vi är stolta svenskar ändå. Trots att vi inte skulle dö för vårt land, att vi är neutrala och har en kultur som knappt utmärker sig. Men det är väl därför det här landet är så fruktansvärt bra att leva i! Vi har alla årstider, en bra standard och ingen har något intresse att ta det ifrån oss. Surströmmingen får vi äta ifred, och supen får bränna i halsen utan tjafs. Det avlånga landet av kommunikation och utveckling, det perfekta landet för Svenssons där nationalsången har en lagom melodi som kan mimas på skolavslutningar landet runt då ingen vill ta ton och sticka ut. Tråkigt kan man tycka, men är det inte på det viset att när vi varit utomlands där allt är lite mer så längtar vi tillbaka till denna måtta? Det gör i alla fall jag, och nog är jag tacksam över allt vi har - hur mycket jag än gnäller om att vintrarna är för kalla.
Själv firade jag dagen med en lång sovmorgon, underbart att få sova tills man vaknar. Jag somnade runt nio igår och vaknade elva, utvilad. Ikväll är det kalas, och jag ska börja fixa mig redan. Lägga en ansiktsmask, ta en lång dusch och sen göra något roligt med håret. Ingen stress. Oåoåh vilken härlig dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0