Sommarlov

Efter att jag sovit fjorton timmar igår natt så kände inte min kropp att den var speciellt trött förrän klockan var runt tre. Kollade på något märkligt tv-program för att trötta ut ögonen. Sen somnade jag och drömde världens mardröm, och vaknade i panik. Fick lite liv i mannen, så han la handen på mig för att vara sympatisk (eller så ville han bara ha tyst på mig). Somnade om i två minuter, sen ringde den arbetandes klocka och skar i mina trötta öron. Upp! Men det tar ungefär en halvtimme, så där låg jag vaken och var nervös att han inte skulle hinna till tåget. Som alltid. När dörren gick i lås var jag pigg, jag gick upp en vända men tänkte att jag inte hade någonting att göra uppe så dags första dagen på sommarlovet. Nu är klockan elva och jag trynar fortfarande, försöker vakna och njuter av sommarfeelingen Håkan H skänker mig. Det är ett bra liv, och oj vad jag har mycket jag skulle kunna göra idag. Men jag vet inte, vi får se vad jag tar mig för. Sommarlov, kallas det. Du ljuva skapelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0