Spice up your life!

Axplock ur det förflutna, när en helg var ett helt liv och ett sommarlov en evighet.
1) Kajal & uppsatt hår med två stripor framhängade - men det var ingenting om du inte hade kläder från JC
2) Date-parfym. Inte den som luktade godast, utan den med finast namn och bild. Jag hade Alicia!
3) Brända skivor - så som absolute Kidz (nummer ett, nu är de uppe i 450. Märkligt) och systrarna Graaf.
4) Cykla - överallt och ingenstans. Utan hjälm, fast man inte fick. Hoho
5) Ringa på hemtelefon - "Hej det är Elin, är Linnea hemma? Aa, okej, hejdå!"
6) Maniskt se fram emot varje avsnitt av Skilda världar och Nya Tider -Vad skulle hända med Hugo och Anna? Skulle Sandra och Daniel få reda på att de var tvillingar? (Min lärare hade ett prat med mig och undrade om jag förstod att de jag såg i serierna inte var på riktigt. Han förstod inte att jag gillade drama, och hade egen TV)
7) Mjukisbyxor med ränder på sidorna, och knäppöppning. Är man cool så är man.
8) Stringtrosor. VARJE DAG, året runt. Nu förtiden har man blivit bekväm, och tycker inte att det behöver skava mellan skinkorna mer än när det är nödvändigt.
9) Skriva med bläck - Nonsensskriverier med tusen hjärtan på allt. Pennskrin, linjaler, händer, ansiktet...
10) En ny bästis varje dag - helst den du pratade skit om dagen före med din gamla bästis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0