TVÄTTA

Jag är duktig! Nu har jag tvättat lite, hann med det viktigaste :) Det såg ut som ett helvete i tvättstugan när jag kom ner, sen fungerade inte ena maskinen. Ringde till EHB för att få lite hjälp då tvätten var fånge där inne i maskinen. En otrevlig tjej svarade, sa att jag skulle stänga av strömbrytaren och sätta på den igen så skulle luckan öppnas. Sen skulle jag felanmäla imorgon. Tack och hej. Men ingen lucka öppnades efter att jag noga följt hennes instruktioner. På telefon igen, denna gång låter hon ännu mer otrevlig. Hon säger att jag ska lämna tvätten och felanmäla imorgon. Vad sägs som att det aldrig skulle hända? Lämna mina kläder, icke. Så jag stod där och bar mig våldsamt åt en stund, tillslut gick luckan upp - även lyckan - och jag fortsatte att tvätta i den andra maskinen. När jag kom ner sista gången hade städfirman varit där och städat hela rummet, var riktigt snyggt och dessutom slapp jag :)
Jag kommer inte felanmäla maskinen, hon borde inte varit så otrevlig och nu får mina grannar sota för hennes misstag. Tråkigt. Om jag hade jobbat där hade jag för det första svarat med en trevlig ton, för det andra hade jag låtsas som att det varit hela världen att kläderna varit fast men bett om ursäkt för att ingen tyvärr kunde komma ut och hjälpa personen just nu. Där efter skulle jag förklara att jag felanmäler den direkt nästa dag, ta hennes dörrnummer och förklara att kläderna kommer att lämnas utanför hennes dörr när felet är åtgärdat. S-E-R-V-I-C-E kallas det.
Nu bär det av mot jobbet, en promenad efter att solen lyst på våra skitig fönster :)

Kommentarer
Postat av: Jenni

USCH jag hatar verkligen bittra människor som inte är det minsta service-minded och inte verkar trivas med det dom håller på med. Fan ge jobbet till nån annan som vill jobba istället.

2010-03-05 @ 12:22:16
URL: http://jennir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0