Skor som rullar

Jag och Mannen svängde ner på stan på eftermiddagen för att han behövde nya skor. De gamla är impregnerade i fotsvett redo att möta monsunregn efter ett års användning. Han hittade ett par, snabbt och smärtfritt, sista i hans storlek. Som gjort för att jag skulle få gå och titta på vad jag ville.
.
Vi gled in på Stadium och kikade om det fanns inlines kvar, säsongen är ju så gott som slut. Och jag hittade ett par nedsatta, riktigt pampiga vrålåk. Köpte dem och var världens mest osmidiga människa resten av vistelsen med min dinglande kasse, snärtade säkert av en och annan hälsena på framförvarande på Västerlånggatan.
.
Dessutom träffade vi Johan, Johanna och Ida. Satte oss en stund på Snaps på Medis och göttade oss i att uteserveringen fortfarande var öppen.
"Kan hon, kan jag" - tänker Nihilarian som inte ens lyckades snöra på sig dem själv i affären.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0