HÄNDIGA PARET OCH BÄSTA PAPPSEN

Halv nio började jag och Mannen slipa tapetkanter i sovrummet. Efter drygt en timme gav mannen upp, han var klar med sitt och varken hans luftvägar eller rygg pallade mer för kvällen. Helt förståeligt. Själv tog jag mig an borden. Ni vet när man känner sådär att ska man göra't så är det NU? Så jag började skrapa och slipa. Skrapa och slipa. SKRAAAAAPA och SLIIIIIPA. Klockan tolv var jag klar, med slipdamm överallt. Till och med på tänderna. Men det är rätt skönt att vara färdig med den delen för att imorgon kasta sig på nästa. Jag drömde om slutresultatet, hur himla bra det kommer att bli när det är helt klart. Ändra fram till klockan elva hade jag en jourassistent i form av Mannen som kom med verktyg när jag behövde dem. Händiga paret, det är vi det.
.
Imorgon kommer pappa, då ska vi lära oss att tapetsera. Det ska bli kul! Apropå pappa så hittade jag en bok som hette "Hemliga Läxan" som vi hade i årskurs 2 i grundskolan när jag höll på i förrådet. Där hade jag skrivit följande om min kära pappa (uppgiften var att man skulle be en av sina föräldrar berätta om sin skoltid). Bland annat detta var vad jag åstadkom:

"Pappa är så gammal så pappa gick i skolan på lördagar och hade en sträng fröken, en fröken som lärde pappa!"

Jadu gamle pappa, jag tvivlar på att hon lärde dig att tapetsera. Tror inte heller att hon lärde dig så mycket annat heller, men jag vet en sak. Att du i mina ögon alltid kommer att ses som kunskapens källa, den där människan som kan och vet allt utan att skryta med det. Vad skulle jag göra utan pappa? Om någon frågar mig hur jag vill bli när jag blir stor, vill jag till stora delar bli som du. Lilla pappsen <3

Kommentarer
Postat av: Johanna

Sv: Ja visst är han söt! Kunde inte låta bli att köpa hehe. Allt är väl, har stressat ihjäl mig över saker som jag "borde göra" rätt länge men nu har jag äntligen fått allt utom en sak gjort! Så jävla skönt. Verkar som det går framåt i lägenheten :) Ser fram emot att se det IRL så att säga. kraam

2010-09-03 @ 07:26:46
URL: http://dirtythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0