SEX TIMMAR FRUNTIMMERSSTROS

Jag hämtade upp Ida strax efter tre. Okej, kvart över. Jag åkte kvart i för att jag skulle tanka, vilket alltså (för alla mattesnillen) tog en halvtimme. Varför? Först fick jag tanklocket på fel sida och kunde inte bara svida runt på den lilla macken utan fick åka runt kvarteret och vända. Ja, så var man på plats! Gick till tanklocket, insåg att det inte gick att öppna. Minns i bakhuvudet att det fanns en knapp i bilen, hittar den, trycker. Återvänder, snurrar upp locket och inser att jag inte vet vad jag ska ha för bensin. Ringer Mannen och säger "det var väl 98?" var på han svarar "95". Pjuh, det var samma pump fast på varsin sida. Här stannar jag upp fem sekunder och känner mig nöjd med min placering, som alltså var rätt. Men underbart är kort, och jag hittar inte var jag ska sätta i kortet (det fanns ju bara ett ställa, men var det verkligen rätt?). Jag ställer mig i dörrhålet på den bemannade macken och ber karl'n som jobbar där att hjälpa mig. Den stackars oerfarna dumdristiga nyblivna föraren av - som ni vet - kvinnligt kön drog på leendet och det nervösa skrattet. Han känner sig som en man, går ut och visar mig och jag häller på. Fyrahundra kronor fattigare, en kvart försenad och förnedrad av OK-personalen som jag vet skrattade gott på sin tre-fika gled jag iväg i den coola saaben... Mot Ida, så var vi tillbaka där vi började det här inlägget.
.
Vi drog till Kungens kurva. Hittade rätt på en gång (nästan) och började vandra runt på det största IKEA någonsin. Vi gick en vända, vi snackade och skrattade. Dividerade och diskuterade. Sen gick vi till fiket, förundrades över vettiga fikapriser, och återvände sedan på stråket mot kassorna. Säkert fem gånger vände vi när vi nästan kommit fram, vi hade ju glömt en sak - i början. Fram och tillbaka, fram och tillbaka, FRAM OCH TILLBAKA. Till slut kom vi ut, med varsin påse  och händerna fulla. Vi passerade Rusta, jysk och jula innan hemfärd. Sen åkte vi fel två gånger på vägen hem och jag blev lite nervös att någon skulle ringa polisen för att varna om troligtvis påverkad person i en mörkblå Saab. Men hur lätt är det att köra som nykläckt på en ny ort? Jag tycker att man borde få ha en skylt som heter "Jag har haft körkort under ett år, ha överseende". I alla fall jag. Haha. Det där med bilkörning har jag stor respekt för, jag är inte rädd när jag kör, men jag känner mig dum på något vis. Som känner för kunderna när man är första dagen på sitt nya jobb man inte alls vet hur man ska sköta. Men det kommer väl!
.
Dagen började inte så bra, men Ida gör alltid saker och ting lättare med sin blotta närvaro. Rolig tjej som får ännu roligare i en förvirrad kvinnas (alltså mitt) sällskap. Man får tacka :)

Kommentarer
Postat av: Nilsson

Du kan ju förbereda dig på att det blir en tripp till, jag behöver glödlampor till den gröna lampan och fler krokar... och kanske en till sån korg eller en krukväxt. Eller en lampa... eller var det en klocka? I need to go there again iallafall :D

2010-09-08 @ 01:03:17
URL: http://pecadora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0