Dagen O

Vaknade alldeles på tok för sent och insåg att halva dagen försvunnit, alarmet behagade inte att ringa och det betyder ännu en sen natt. Jag som skulle vända tillbaka på dygnet. Varit någorlunda produktiv ändå de här timmarna! Ringt och fixat med pappas present jag beställde på nätet i går och insåg att även räkningen skulle skickas till honom (God jul pappa, du får betala själv, önskar Elin & Sebbe - inte så schysst!), ansökt om nytt studiemedel till våren (Heja mig, jag gör ett försök att komma i fatt!), fått i väg liveit-boxen till Mallemolusk och just i denna stund har jag lussebulledegen på jäsning. Bildbevis kommer, när min telefonöverföring behagar fungera. Lika så med pepparkakorna jag bakade i går framför Bonde söker fru.

Apropå Bonde söker fru. Herregud, var ju nästan mjukporr i detta avsnitt! - Åtminstone om man jämför med tidigare, haha! Jag vet inte vad jag ska säga om Roger, han verkar älska sitt liv så jag är glad för hans skull, men hur kan föräldrarna göra så mot honom? Han umgås med sina vänner på en bridgeklubb där medelåldern är 78, inte haft någon tjej sedan gymnasiet, bor med sina föräldrar, mamman sköter allt i hushållet medan Roger sköter gården. Han är i affären en, i bästa fall två gånger, om året vilket är dubbelt så många gånger som han är ute och tar en öl En förälders arbete är ju att förbereda sina ungar för att de ska klara av att leva sitt eget liv. Man måste lära barnen hur marktjänsten ska skötas och sätta ramarna för hur man beter sig så att när man som förälder släpper taget kan luta sig tillbaka några hekto och så småning om få uppleva sitt barn skaffa en egen familj. Hoppas Roger hittar en fruga nu så det kanske blir lite fart i stugan!

Senare på eftermiddagen ska jag cykla ner på byn, köpa lite prylers som jag glömde i går och fixa någon till julklapp. Förmodligen kommer jag att cykla så fort hem med tusen påsar att inte ens Blixten hinner se mig eftersom jag måste börja söka information till nästa PM som ska in om en vecka. Go go go!

Kurt Nilsen är min bästa vän när jag är ensam hemma. Andra har katt, jag har Kurt. (om ni inte redan gjort det, kolla in Hallelujah, vänta tills Kurt kommer och du får gåshud ända upp i huvudet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0