Elin-terapi

Nu har jag som egen billig terapi i manisk och hysterisk Elinanda plockat undan och julpyntat i hela lägenheten. I morgon hoppas jag på att orka städa, koka knäck och göra klart marsipanfigurerna. Har köpt så att vi kan göra pepparkakshus, kanske har Sebbe ett intresse för att bygga ihop det? Annars får det vänta, precis som lussebullarna och pepparkakorna. Är riktigt nöjd med kvällens verk, mysigt som tusan med ljus i gran och fönster :)

Klockan har tickat över till lördag, det betyder att jag om några timmar ska upp och arbeta. Känner ingen lust att göra någonting, men det är alltid kul när man väl kommer dit. Bra att tänka på något annat, och framför allt åstadkomma något vettigt. Till skillnad från senaste tiden, där mest hjärtat värkt och tankarna flugit runt. Har skolarbeten som ligger och väntar på mig, nästan retar mig, samt en hög med böcker att läsa och en tenta att plugga till... Känner ingen motivation. Jag behöver styrka, men just nu är det jag som måste vara stark här hemma. Jag hoppas att jag orkar. Otroligt vad man kan göra för kärlekens skull, det finns en extra växel fast man inte tror det. Men blir det inget underhåll inom en rimlig tid så är soppatorsken oundviklig. Jag bävar för den dagen, ber till Gud att den aldrig kommer. Kärleken finns där, har alltid funnits där, det måste räcka.

Ska försöka lägga upp bilder senare


Kommentarer
Postat av: Nilsson

Citerar några av de bästa låtarna i hela världen:



"Don't worry about a thing,

'Cause every little thing gonna be all right.

Singin': "Don't worry about a thing,

'Cause every little thing gonna be all right!"



"Du lever bara en gång och den gången e nu

Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du

Du lever bara en gång och den gången e nu

Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du

Men då när allt e slut

Vad har jag fått ut?

Men jag vet att det e nånting"



"You have to show them that you're really not scared

You're playin' with your life, this ain't no truth or dare

They'll kick you, then they beat you,

Then they'll tell you it's fair

So beat it"



"When you're weary

Feeling small

When tears are in your eyes

I will dry them all



I'm on your side

When times get rough

And friends just can't be found

Like a bridge over troubled water

I will lay me down

Like a bridge over troubled water

I will lay me down"



"I never thought I'd fall for you as hard as I did

You got me thinkin' bout our life our house and kids, yeah

Every mornin' I look at you and smile

'Cause boy you came around and you knocked me down

Knocked me down



Sometimes love comes around

And it knocks you down

Just get back up

When it knocks you down"



"Now th- that don't kill me

Can only make me stronger

I need you to hurry up now

'cause I can't wait much longer

I know I got to be right now

'cause I can't get much wronger

Man I've been waitin' all night now

That's how long I've been on you"



2009-12-05 @ 15:05:45
URL: http://pecadora.blogg.se/
Postat av: emma

stopp ett tag! d e ju inte bara du som ska lägga ner kraft! d funkar aldrig, ni e väl två i förhållandet!

2009-12-06 @ 21:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0