Friday i'm in love

Spenderade fredagskvällen och natten med mina gamla gymnasieklassrävar Ida och Johanna E. Det blev mycket vin för min del, lite för mycket om jag får säga det själv, men jag låg fortfarande i lä jämte de andra. Vi lagade mat, Ida bakade en kaka (utan smör, för det hittade vi i mikron imorse) och spelade spel! Blev inte så mycket snicksnack denna gång, men det kommer väl vid nästa tillfälle!


Jag kände att John Blund var min bästa vän runt fyra-snåret och bäddade in mig i Idas lillasysters säng (vilken jag för övrigt drömde om sedan. Hon var jättearg för att Ida låtit mig sova på hennes territorium. Jossen liksom, världens lugnaste i verkligheten men i min dröm var hon hulken själv. Lite mycket vin, så var det ja). Den som tror att jag fick sova ostört på Charlottenberg trodde fel, eller är rent av korkad. Vid sex så tågade Ida och Jörgen in hos mig och drämde fingrarna på lampknappen. "Jag ser ljuset" tänkte jag, sen såg jag en stor ocn en liten figur med flin upp till öronen i dörren och insåg att livet bara börjat. Jörgen satte sig på mig, Ida låg och vispade runt på golvet. Till slut blev det brottningsmatch och det tog väl ungefär femton minuter från att jag sa att det kanske var dags att gå till sängs till att de lämnat rummet. Självfallet gick de inte och la sig, de åt pizza i köket och drack säkert något glas vin till också.

Men nu kanske ni undrar vad som hände med Johanna? Hon smög i väg under biljardmatchen  ett par timmar tidigare och skulle "vila sig lite". I själva verket däckade hon i fosterställning i Idas rum och vilostunden blev till nattsömn. Haha underbara människor!

Tr3 apor

"Alla känner vi de som inte lyssnar, inte ser eller pratar alldeles för mycket"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0