Är det tisdag så är det

Jag och Wanja körde rally till Västerås och vandrade runt i affärer. Jag var tvungen att köpa det sista pyntet inför julstöket och sen svängde vi förbi Cervera så jag kunde sätta sprätt på mitt presentkort, blev ett snyggt uppläggningsfat med våningar. Nu längtar jag verkligen tills på söndag! Baka och pynta hela långa dagen =)

På jobbet i kväll var det full fart. Jag hade en tjej som skulle lära sig kassan, med andra ord stod jag mest bakom och korrigerade. Efter någon timme var hon så bra så jag kunde smita ifrån lite och göra lite nytta på annat håll tills hon behövde mig. Det gick oförskämt bra, är rädd att hon kommer få det svårare när hon ska sitta själv för att hon inte stötte på så mycket problem. Men det där löser sig, det finns ju folk att fråga och kunderna kan ju inte gå förrän de betalat. Hade en man idag som tyckte att jag var en idiot för att jag inte vilja sälja bilagan till aftonbladet utan tidningen, jag log med mitt bredaste kassörskaleende och sa "detsamma". Tänkte inte riktigt på vad jag sa, man måste ju hålla skenet uppe egentligen men ibland hoppar grodorna vilt. Antar att min karma ligger plus minus noll nu eftersom jag igår gav mina sista kontanter till en stackars kille som inte hade pengar till bussen, haha.

Det verkar som att det gick bra för de flesta av mina klasskamrater på första tentan (ja, den jag missade), flera stycken som fick högsta betyg. Grattis! Själv hoppas jag på ett B (Godkänt) och att jag får gå kvar med resten när stormen är över...

Tisdag betyder Desperate Housewives. Jag missade första tjugo (latest episode fungerar ju inte längre så nu ligger jag i fas med avsnitten på TV). Susan var som vanligt paranoid och man blir helt nervös i soffan av att se på henne, kan inte låta bli att skratta högt i soffan. Bree är ju den underbara, den enda som kan bära upp tio nyanser av rosa och få det att fungera med sitt röda hår, hatar att stava orange(a) så jag låter bli.

Godnatt Elin, förmodligen godnatt Saab.

Kommentarer
Postat av: Sofie

kolla om avsnitten finns på ch131.com

:D

2009-11-24 @ 22:21:46
Postat av: Elin

Tack Sofie! Dagens hjälte !!!!!!

2009-11-25 @ 18:52:06
URL: http://nihilarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0