Juridicum 365 dagar om året.

Juridicum på Stockholms universitet känner inte för att ge en lediga dagar i onödan minsann. På valborg har vi seminarium och på studenten har vi tentamen. Jullov kan man drömma om, likaså andra normalt lediga dagar på höst och vår. Men vi har ju ett sommaruppehåll! Och det ska man vara glad för. Tror dock inte att lärarna tar mer än någon veckas semester, utan arbetar med sina byråer eller håller i sommarkurser. Jag älskar arbetssamma människor, jag är en själv, men jag hoppas det aldrig går så långt att vi har föreläsning på julafton nästa år...
.
Inser att jag måste köpa ännu en bok med alla fördrag (sent ute, jag vet). Den kostar 543 kr, vilket jag inte planerat för alls. Och det kommer lite olägligt med tanke på att lite mer än fem tusen kommer behöva läggas på ytterligare körlektioner och teori nu. Men det är tur att man har en buffert, en buffert som kommer att fyllas på igen till sommaren sen förhoppningsvis.
.
Det är inte bara så att jag är en bok kort, jag har dessutom knappt läst något i den boken som ska läsas grundligt. Nästkommande vecka ska jag till Stockholm varje dag för att det är seminarier, ett som jag ska redovisa på bland annat, så då tänkte jag passa på att åka in tidigt och sitta där hela dagarna. Jag inbillar mig att jag kommer att hinna att läsa ut boken och förbereda mig till seminarierna, om jag även använder kvällarna. Veckan efter det är det tentaplugg, och då får jag lägga i ännu en växel. Sen är det bara korsa fingrarna, blunda och hoppas att det går vägen.
.
Njut av en härlig söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0