Mangårdsgatan - part II - Dust Busters

Idag kom syrran och Mulle hit! Jättetrevligt, även jag omedelbart satte dem i arbete tills vi lyckades hitta kaffebryggare och diverse tillbehör för att kunna bjuda på en kopp kaffe. Mulle anmälde sig frivilligt att ta toaletten, och innan hon hann ändra sig så satte jag kalkrengöring och svampar i händerna på henne. Haha. Syster tog sig an klädkammaren, hon är helt fantastisk på att sortera saker den kvinnan. Nu är det tip top där inne! Mulle som fick lite mer av Mission Impossible, hann med allt utom golv och badkar. Det skiner på rätt bra där inne nu! Tack för all hjälp tjejor!
.
Syster sover över här, och ska få styra upp förrådet i morgon. Jag ska bli klar med köket (nej, jag är inte klar än). Men nu är kylskåp, alla luckor, alla skåp invändigt, ugn, fläkt, ventiler och galler rengjorda. Jag har även börjat plocka in saker i skåpen liksom bytt handtag på luckorna (de andra var hemska, uuh, även om Andreas tyckte att det fanns lite originalvärde i dem. Haha). De påminde om sådana som fanns på alla fritids på 90-talet...Halvrundade stålhandtag...
.
Ikväll har vi fått styr på halva soffan och riggat upp TV:n. Har ätit godis och tittat på film. Alldeles lagom lugnt eftersom Sebbe är sjuk, och Emma är lite krasslig. Känner att jag kommer åka på något innan denna helg är slut. Men jag hoppas att osen från diverse rengöringsmedel skrämmer bacillerna! Hoho
.
Kommer bilder när det är klart! Hoppas att ni är nyfikna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0