Mangårdvägen part IIII - Badrummet

Nu har jag skurat toalett hela dagen, trots att Mulle var en stjärna och hjälpte mig flera timmar här om dagen. Det var lite skitigt. Fläkt, rör, badkar, nere mellan golv och kakel, kakel, golv, duschbrunn, tvättmaskin har jag förvandlat, sen förstås handfatet igen eftersom jag grisade ner det under tiden. Men mest fascinerande var det nog när jag skulle skrubba bakom badkaret, tog bort fronten och sen drog jag fram hela konkarongen. Vet ni vad jag hittade där? Ja, förutom barnleksaker (vi vet alla hur mycket bredde ut sig i badet när man var liten) så gjorde jag ett arkeologiskt fynd. Nämligen en 200 grams chokladkaka! Inte fick jag bada med sådana när jag var liten tänkte jag, och grät lite. Mest inombords. Hoho
.
Sen har jag plockat in alla saker i skåpen, fyllt på tvål i tvålpumpen, sorterat ut saker som inte längre ska vara i badrummet och satt upp nya fräscha handdukar. Känner mig helt nöjd tills vidare.
.
Vad som återstår i badrummet är:
Köpa...
- nytt duschdraperi, i vitt
- en badkarsbricka
(för att det är helt totalt onödigt, men jävligt snyggt)
- en vit bänkskiva
(Om min pappa till Byggare Bob kan lösa gåtan med att flytta och vrida tvättmaskinen men ändå får slangar och sladdar att räcka till och sitta på rätt sätt, vill jag ha denne monterad på väggen parallellt med badkaret.)
- svart kakeldekor
(Rädda oss i från det gröna, eventuellt också det rosa. Tack!)
- Silikon
(Ta bort ett par av alla (hundra miljoner) krokar och hängare som sitter där inne och täppa igen hålen)
- Något förvaringsliknande att ställa på (den potentiella) bänken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0