OPPSALA

UPPSALA - Välkommen hit, välkommen hem.
Åh jag vill flytta till mysiga Uppsala! Det är där jag hör hemma. Dagen har som ni förstått varit till belåtenhet. Träffat min syster, hängt i kollektivet Ofvandahls där hon bor. Hon och grabbarna i en korridor, tre trappor upp. Studentlivet är smutsigt, det är därför folk gillar Storken säger min syster. Får dem att känna sig hemma. Det är trångt, med heltäckningsmattor och mörka mönster som döljer smutsen - precis som studentlyan. Men vem har tid att städa när det är skola på dagen och party på natten?
Vi kvistade ner på stan och jag shoppade upp alla mina presentkort från Upsala Handelsförening (ja, det stavas med ett P), Darkwell och Espirit. Blev lite extra såklart också. Sedan blev det buffé på East City, de var sådär denna gång. Ingen vidare service och alldeles för lite mat upplagd (även om jag blev mer än mätt). Nästa gång blir det Dragon Palace, helt klart.
En tanke till Anja Persson som flög som en vante i kvällens lopp, liksom en hel del av hennes kamrater. Ingen vidare säker backe det där. Kanske tycker OS-arrangörerna att det borde satsas hårdare på backhoppning? Jag skulle nog också ha "lite ont" efter sextio meters flygtur, dessa idrottsstjärnor har ingen smärttröskel utan snarare någon form av smärtdörrpost. Tur är väl det.

Dagens shopping:
Grön navelpiercing Darkwell
Blått underklädesset H&M
Vitt underklädesset H&M
Randig båttröja edc
Blå basictröja edc
Blommig/svart tröja Gina
Vitt basiclinne H&M
Vit knapptröja Gina
Svart knapptröja Gina
Ball T-shirt Gina
Ljusleverens idag:
Teljus Melon - Partylite
Teljus Smultronland - Partylite
Votivljus Mango - Partylite
Votivljus Melon - Partylite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0