Moster & Morbror

Hade svårt att sova inatt, vaknade tidigt och efter någon timmes funderande så bestämde jag mig för att inte gå till tentan. Jag vet att jag kan få bra betyg på familjerätten, så det är bättre att jag samlar ihop mig och gör den på riktigt vid ett senare tillfälle. Men jag åkte till skolan ändå, tänkte nämligen ta tillfället i akt att träffa en studievägledare. Hon var jätteduktig, är imponerad, för jag brukor ofta känna att jag inte fått ut något och att jag kunde gjort ett bättre jobb själv med de som var under högstadium och gymnasium. Men jag fick bra information, svar på mina frågor och blev bemött med ett leende. Service kallas det tror jag bestämt. Hur som helst så kommer jag att bestämma mig imorn om hur min närmaste framtid ser ut, och det kommer naturligtvis att postas här på bloggen.

Sebbe har kommit till Flempan nu också, och vi har lekt hela dagen. Morfar var här en stund också, hjälpte Malin att lämna tillbaka en micro bland annat. Under tiden var jag och Sebbe barnvakt, vi lekte och dansade hela eftermiddagen. Nu på kvällen har Sebbe och Malin varit och handlat, de är inte hemma än trots att de åkte före åtta. Snart ringer jag för en lägesrapport. Jag har vaktat trollen, Guffa somnade klockan åtta som alltid så jag har kunnat ägna all tid åt Eira. Hon däremot har inte fattat det här med läggdags, kanske för att hon däckade efter allt stoj en gång vid sextiden. Lät henne var uppe, tills hon började bli gnällig. Då fick hon lägga sig och somnade väl efter en fem minuters smågnäll. Jag är inte en sån snäll moster och låter en komma upp för att man protesterar lite, utan man får ligga kvar och oftast tar det inte många sekunder innan man somnar i alla fall.

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0