Hysterisk, om man vill.

Jag är så trött på detta oregelbundna och obalanserade liv! Vi somnar på eftermiddagarna, är vakna på nätterna, sover hela förmiddagar, ingen disciplin på studierna, ingen regelbundenhet i måltider och mellanmål, ständig stress över allt man har att göra som man inte gör för att man är stressad. Nu får vi fan skärpa oss, på riktigt. Jag ska göra ett tappert försök nu. Har hittat en fin träningskompis, ska fylla skåpen nu när vi fått tillbaka bilen, hänga mer i Stockholm och skapa en en balans i vardagen. Rutiner! Den här gången har jag viljan, det kommer helt klart resultera i någonting trots att orken ännu inte infunnit sig.
Sebbe håller på att fila på ett nytt CV, förhoppningsvis kan han skaffa sig ett mer pålitligt jobb vad gäller tider. Pengarna måste ju rulla in. Men han jobbar i kyrkan nästan hela den här veckan, vilket är jättebra. Han fullkomligt glänser i skolan, och behöver inte lägga så mycket tid på den för att han kan det mesta redan. Jag är stolt över honom, som tagit tag i det här med skolan. Det kan aldrig ha varit enkelt att ta det klivet, och hade han gått gymnasiet idag hade han garanterat lagt mer kraft på betygen. Men det är en bra insikt, och en bra lärdom. Allt man inte gjorde, måste man ändå göra. Det känns i alla fall som att vi sakta men säkert börjar vakna ur idet här på Stenfalksgränd :)
Hepp hepp!


Tyvärr så har jag ännu inte fått tag i fler bilder från vigseln.

Kommentarer
Postat av: Magister Pontus

Kör hårt och lycka till! Snygg ny design!

2010-03-10 @ 13:24:34
URL: http://4dottrar.blogspot.com
Postat av: Jenni

Fräsch din nya design var! Man blev pigg och glad så nu vet jag var jag ska gå in varje dag för att få en glad kick ;)



Låter toppen att viljan finns där. Orken kommer så småningom. Känner också att jag börjar vakna ur idet sakta med säkert :P

2010-03-10 @ 14:16:01
URL: http://jennir.blogg.se/
Postat av: Linda

Bra att du har viljan att skapa lite rutiner, alltid skönt att ha lite av det ;P



Fin designen blev! Gillar färgerna :)

Hoppas att du har det bra annars! :)

2010-03-10 @ 15:12:03
URL: http://corellii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0