morgonproceduren...

På senare tid har jag varje morgon innan jag kliver upp (läs: masar) en inre konversation med mig själv. Den kan bli ungefär såhär:
Me: Va? Ringer klockan redan?
Myself: Ja, ditt pucko. Du trodde ju på allvar att du skulle komma upp klockan sex idag -igen. Vara effektiv och hinna med allt du inte orkade göra igår.
I: Men jag är ju så trött. Och hur ska jag kunna vara effektiv på eftermiddagen om jag är helt slut?
Me: *sätter på snooze*
Myself: Du ska göra den där seminarieuppgiften, och städa. Hur ska du hinna om du inte går upp nu?
I: Men jag hinner nog, bara den här snoozen. Det gör ju ingen skillnad.
Me: Va? Har det redan gått NIO MINUTER?
Myself: Gå upp nu, du hinner aldrig annars!
I: Nej, snooza. Nästa gång klockan ringer, då går jag upp, jag hinner.
RIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIING
Me, myself and I: äh vad fan, jag ställer om den till 9...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0