10 saker om mig

10 saker som kan vara bra att veta om mig:
.
1) Jag pratar helst hela tiden, har världsrekord i 60m ordbajs. Saker jag säger är väldigt vettiga, men ibland kommer jag på så fruktansvärt mycket vettigt att jag hinner tappa tråden. Givetvis är allt jag säger vettigt? ...Som ni märker.
.
2) Jag pratar gärna när jag gör andra saker, för helst vill jag göra tio saker samtidigt. Och du kommer förmodligen bara höra en tredjedel eftersom jag ofta står med huvudet i ett köksskåp, bortvänt eller på annat sätt missplacerat. Om ens i samma rum.
.
3) Jag pratar högt. Inte direkt tydligt, men högt. Om du mumlar eller pratar tyst kommer jag inte höra dig och fortsätta mala på. Någon påstår att jag fått det från min mamma, som fått det av sin mamma, som fått det av sin... Vi har helt enkelt drivit varandra till hörselnedsättning i generationer.
.
4) Jag har alltid idéer och teorier som kan förklara saker! Ibland för att jag är överjävligt positiv, ibland för att jag anser att hela världen är åt helvete och att jag helt enkelt har en lösning på allt. Skönt, att jag är perfekt liksom.
.
5) Jag bryr mig väldigt mycket om andra människor och är förstående. Ofta gillar jag människor som inte håller med mig, eller som kommer med andra perspektiv, men som ändå lyssnar till vad jag har att säga. Falska spel  med andra är för mig som Farmville, helt totalt meningslöst. Ingen vinner, trots att en del tycks komma hur långt som helst med det...
.
6) Smarta människor som är nere på jorden ligger mig varmt om hjärtat. Som bara har en krydda i allt de säger. Gärna toppat med ironi, min osynlige vän.
.
7) Folk som inte bryr sig stör mig till döds. Som räknar med att andra ska reda upp saker åt dem. Likaså de som alltid tycker att det är orättvist, givetvis alltid till deras egen nackdel. Orka? Trots det är mitt favoritprogram Lyxfällan.
.
8) Är en pappagris. Jag vet inte vad jag skulle göra utan min pappa, han är kunskapens källa. Och händig.
.
9) Är värdelös på att komma ihåg saker. Min sambo får smaka på det hela tiden, har minne som en guldfisk. 1, 2, 3... Va?
.
10) har städmani. Helst skulle jag spraymåla hela livet vitt. Och för att behålla det vitt tar jag hjälp av citek och andra vänner som även utövar terapisessioner vid ilska och nedstämdhet. Det ska vara rent, och lite till. Minst.

Kommentarer
Postat av: Magister Pontus

En kul lista!

2010-05-19 @ 21:08:26
URL: http://4dottrar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0